LVdR45: La mobilitat en les ciutats de futur

Casa Orlandai, dimecres 14 d’octubre del 2020, a les 19 h.

Inscripcions aquí. Si voleu assistir a través del Zoom, un cop feta la vostra inscripció envieu un correu a comunicació@casaorlandai.cat.

La primera onada de la crisi sanitària per la COVID-19 va fer emergir el debat sobre la mobilitat a les ciutats. Respirar aire net i sentir els ocells va fer que molts habitants s’adonessin de l’extensió de l’espai sonor i físic que ocupen el cotxe i la moto privats en les nostres ciutats. Els moviments Respira i els de la reivindicació de més carrils bicicleta van alçar-se i van reclamar als governs municipals i  de la Generalitat que una altra mobilitat és possible. 

Gairebé la meitat de la població de Barcelona està exposada a nivells de diòxid de nitrògen (NO2) i partícules en suspensió que superen les referències marcades per la OMS, causant 400 morts prematures (segons ISGlobal). Al mateix temps, l’Ajuntament de Barcelona traslladava l’entrada en funcionament de la Zona de Baixes Emissions al setembre, habilitava més espai pels vianants i construïa 21 km de carrils bici, mesures que per a alguns són insuficients, i per a alguns altres excessives.  Després de l’estiu, l’ús del transport públic no ha recuperat els usos d’abans de la crisi i, per contra, ha augmentat l’ús del vehicle privat, de bicicletes, de patinets, però també de cotxes i motos. Mentrestant, París aprofitava el confinament per transformar-la en una ciutat ciclable, va invertir-hi 300 milions d’euros i va fer 650 km de carrils bici. És aquest el camí?

I tot això, enmig d’una crisi energètica, d’una transformació digital i augment del teletreball, de l’escalfament global, crisis prèvies a la sanitària, que ja empenyien cap a una transformació de la mobilitat molt més sostenible, més eficient i més segura. 

Preguntes: 

1. Com serà la mobilitat en les ciutats del futur? En quina ciutat ens podem emmirallar?

2. Parlant de Barcelona i Àrea Metropolitana, on som en aquest procés de transformació de la mobilitat?

3. Quins són els canvis necessaris en infraestructures, governança, d’hàbits de la població, etc.?

4. Com es pot garantir la igualtat de gènere i la justícia en les noves formes de mobilitat?

Intervindran:

Nel·la Saborit, Enginyera especialista en infraestructures i mobilitat. Gabinet tècnic del Pla Estratègic Metropolità de Barcelona. @Neleeta

Monika Maciejewska, investigadora del GEMOTT (Grup d´Estudis en Mobilitat, Transport i Territori) Departament de Geografia – Universitat Autònoma de Barcelona. @MonikaWiktoriaM

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s